2013. október 14., hétfő

Be natural-be healthy!

"Légy természetes, de ne csak a viselkedésedben, hanem figyelj oda arra mit viszel be a szervezetedbe!" - Milyen sokszor elhangzik ez a  mondat, vagy az "Ép testben ép lélek"? Szinte már közhely, de egyre jobban átértékelendő. Nem gondoltam volna pár éve, hogy egyik napról a másikra át kell nekem is értékelni a jövőmet, azt hogy, mit teszek meg az egészségemért és mi az, amivel ártok neki.

Sajnos igaz az a mondás, hogy akkor kezdünk el cselekedni és tenni magunkért, amikor már baj van és csak remélni lehet, hogy még nem késő. Én is ráléptem a gyógyulás útjára és igyekszem teljes mértékben megreformálni az életemet, mert szeretnék hosszú ideig lánya lenni a szüleimnek, társa lenni a szerelmemnek és majd édesanyja lenni a jövendőbeli gyermekeimnek.

Első lépésként kivizsgáltattam magam és végre fény derült arra, hogy inzulin rezisztens vagyok, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez egy életmódváltással gyógyítható betegség és elkerülhetőek a súlyos következmények. (PCOS, 2-es típusú diabétesz) Pár napja szedem a felírt gyógyszert és megkezdtem az étrendemet megreformálni. Ki lett végleg söpörve a fehér cukor, fehér liszt a polcról és azon vagyok, hogy betartsam és szépen rászokjak a napi 5+1 étkezésre, valamint a rendszeres mozgásra.

Következő lépés pedig, hogy fokozatosan átálljunk a natúr kozmetikumokra. Ebben a témában is nagyon sokat lehet olvasni, informálódni. Egyre több cikk foglalkozik azzal, hogy a drogériákban megvásárolt drága és márkás termékek szinte mind tartalmaznak parabéneket, kőolajszármazékokat, amik az egészségünkre károsak lehetnek. Anno nagyon sok kozmetikai márkával dolgoztam és kivétel nélkül mindnek a csomagolásán ott szerepeltek az összetevők között ezek a nem kívánatos anyagok... És mégis nők milliói vásárolják és kenik magukra. Úgy döntöttem, hogy nem szeretnék többet közéjük tartozni, ezért gyorsan rendeltem is szappanokat és arckrémet két különböző natúr kozmetikai cégtől. Szóval indulhat a nagy tesztelés! :)

Hiszek a fokozatosság elvében... nem lehet egyik napról a másikra mindent megváltoztatni és lecserélni, de kitartó "munkával", odafigyeléssel és türelemmel igenis várhatóak jó eredmények és én bízom magamban!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése